loading...
persiandvd
persiandvd بازدید : 77 چهارشنبه 13 تیر 1403 نظرات (0)

شايد شما هم شنيده باشيد بعضيها براي توصيف آدمهاي دست و پا چلفتي و خرابكار كه بهره هوشي چنداني ندارند از لغت «همينه» استفاده ميكنند و لابد هم ميدانيد اين لغت از كجا آمده. بله… از انيميشن جذابي كه خرابكاري دو مرد عروسكي و دوست‌داشتني را به نمايش ميگذارد.

5 عدد DVD به قيمت 5500 تومان

http://www.digikala.com/Template/DigiKala/Images/Product/btn_add.gif

 

5 دي وي دي - كيفيت عالي

 

قابل اجرا بر روي كليه دستگاههاي خانگي و كامپيوتر


مجموعه كامل انيميشن پت و مت
 PAT & MAT
احمق هاي جدانشدني
همون پت و مت دوست داشتني

اين دو مرد عروسكي پت (Pat) و مت (Mat) نام دارند و در كشور چك پاي به عالم هستي گذاشته‌اند. خالق آنها مردي است به نام لوبومير بنس (Lubomir Benes). او كار ساخت اين انيميشن را بتنهائي آغاز كرد، سري اول اين انيميشن را با نام تعميركاران (The Tinkers) ساخت و كارش مورد توجه بسيار قرار گرفت.      

پس از آن، بسياري او را ياري كردند تا اين كار را گسترش دهد؛ و تاكنون سه سري از آن به نامهاي Thats it، Pat and Mat و "Pat and Mat" return ساخته شده است.
اين انيميشن معروفترين مجموعه انيميشن بنس است كه در استوديوي Brati V triku ساخته شده است. اين استوديو از قديميترين و بزرگتين استوديوهاي تهيه انيميشين به سبكها و روشهاي مختلف است و بسياري از نوابغ اين رشته در آن‌جا مشغولند

احمقهايي كه هرگز نا اميد نمي شوند ؟؟؟  

بنس در اين استوديو قدم بقدم با انيميشن آشنا شد و سال ۱۹۶۷ با مشاركت جي ترنكا (Jiri Trnka) بنيانگذار استودي ذكرشده، اولين انيميشن خود را ساخت.
بنس سال ۱۹۹۵ به همراه چند انيماتور ديگر استوديوي خود را بنا نهاد اما فرصت زيادي براي كار در اين استوديو نيافت. وي نهم دسامبر ۱۹۹۵ در پراگ بدرود حيات گفت.
انيميشن «همينه» يا «پت و مت» بارها در كشور ما به نمايش درآمده، بخصوص سري Thats it آن، و بسيار هم مورد توجه واقع شده است. ژاپن هم ازجمله كشورهائي است كه اين انيميشن را بارها به نمايش گذاشته.

http://www.moj2.com/pic/1284189009_.gif

http://www.digikala.com/Template/DigiKala/Images/Product/btn_add.gif

 

5 دي وي دي - كيفيت عالي

 

قابل اجرا بر روي كليه دستگاههاي خانگي و كامپيوتر

كلي گيج بازي و شلوغ پلوغ كردن براي

 حل مسائل ساده

برخلاف ما شرقيها، غربيها از اين انيميشن خيلي استقبال نكرده‌اند. اين نكته دليل روشني ندارد ولي شايد بتوان علت همذاتپنداري ما ايرانيها را با اين انيميشن حدس زد: ما ايرانيها همان‌طور كه درباره هر مسئله تئوري نظر ميدهيم در عمل هم فراموش ميكنيم كه در هر رشته‌اي تخصص نداريم. مثلا اگر يكي از لوازم منزلمان دچار مشكل شود، قبل از هر اقدامي يا خبر كردن يك تعميركار، خودمان دست به كار ميشويم و وقتي كار حسابي خراب شد تازه به فكر ميافتيم كه از يك متخصص كمك بگيريم! درست مثل پت و مت!

بدين رو، اين دو شخصيت خيلي به خود ما يا به اطرافيان بسيار نزديكمان شبيهند. البته جذابيتهاي ساختاري اين انيميشن را نبايد در نفوذ و تاثيرش بي‌اثر دانست. علاوه بر شخصيت جذابي كه براي پت و مت پرداخته شده و گوئي از نمونه‌اي واقعي(مثلا ما ايرانيها!) الگوبرداري شده‌اند، ساخت عروسكها هم بسيار بادقت انجام شده است. ساده‌لوحي دوست‌داشتني آنها در چهره عروسكيشان كاملا پيداست. در ساخت و طراحي دكور و فضائي كه براي زندگي اين دو عروسك خلق شده، جزئيات كاملا رعايت شده است: رنگ، شكل، و ابعاد اين دكور بسيار دلنشين است و براي مخاطب علاوه بر حس بصري، نشانه‌هائي از شخصيتهاي انيميشن به همراه دارد.
باز هم پت و مت با همون رفتارهاي
جالب و دوست داشتني
در كارگرداني اين اثر هم نهايت دقت صورت گرفته است؛ آنها كه كمي با رشته انيميشن‌سازي آشنا باشند ميدانند كه چنين انيميشني تك‌فريم ـ تك‌فريم فيلمبرداري ميشود و درنهايت ۲۴ فريم براي يك ثانيه. با اين وجود، كاملا واضح است كه اين انيميشن را با دقت و حوصله فراوان ساخته‌اند، چون حركات عروسكها طبيعي و كامل است. در كارگرداني شيوه راه رفتن، دست دادن، و ساير حركاتشان به شخصيت عروسكها هم توجه شده، و اين ريزه‌كاريها هم در كارگرداني و هم در فيلمبرداري اين انيميشن كاملا مور توجه بوده است.
«همينه» همان‌طور كه گفته شد، در بسياري مواقع براي ما جاي صفت را ميگيرد و دست و پا چلفتي و بيعرضگي را القا ميكند. به اين دليل كه تلقي ما از اين لغت چنين است: همين است ديگر… چه ميشود كرد؟! اين كلمه در ذهن ما بار ارزشي منفي دارد در حالي كه «همينه» يا Thats it‌ بار ارزشي كاملا مثبت دارد و به اين معناست: آه درسته… خودشه… همينه!

دو احمق كه حرف نمي زنند اما رفتارشون …

از چهار سري اين مجموعه، در كشور ما بيشتر همين سري Thats it به نمايش گذاشته شده و اگر خوب به كارهاي پت و مت دقت كنيد، ميبينيد كه چه‌گونه بعد از سمبل كردن هر كدام از خرابكاريهاشان پيروزمندانه و خوشحال به معناي «درسته، خودشه، همينه» با هم دست ميدهند! اگر تا به حال به همه اين موارد دقت نكرده‌ايد يك بار ديگر «همينه» را با دقت ببينيد. اين انيميشن ارزش چند بار ديدن را دارد.

http://www.digikala.com/Template/DigiKala/Images/Product/btn_add.gif

 

5 دي وي دي - كيفيت عالي

 

قابل اجرا بر روي كليه دستگاههاي خانگي و كامپيوتر

قيمت محصول : 5500 تومان | تعداد : 5 DVD

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 388
  • کل نظرات : 66
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 42
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 102
  • بازدید ماه : 102
  • بازدید سال : 10,857
  • بازدید کلی : 90,621
  • کدهای اختصاصی